Vitamin D3 za otroke – zakaj je pomemben?

Zakaj je vitamin D3 za otroke ena od tistih snovi, ki jo je treba dodajati že novorojenčkom? Kakšen pomen ima na njihovo rast in razvoj in zakaj je treba z dodajanjem nadaljevati tudi v kasnejših obdobjih? Kaj o tem menijo zdravniki in pediatri ter kaj kažejo najnovejše raziskave na tem področju? Kakšen vpliv ima na zdravje kosti in zob ter kako vpliva na imunski sistem? Koliko tega vitamina otrok sploh potrebuje in ali je to odvisno od njegove starosti?

Za zdrave kosti, zobe in odpornost

Prva funkcija, ki jo ima vitamin D3 za otroke, je zagotovo zdravje kosti. Zaradi njegovega pomanjkanja v telesu namreč lahko pride do motenj v presnovi kalcija, to pa vpliva na manjšo gostoto kosti. Bolj preprosto povedano: kosti so zaradi njegovega pomanjkanja manj močne, poleg tega pa lahko njegovo pomanjkanje vodi tudi v:

  • manjšo moč mišic,
  • motenje v presnovi fosfatov,
  • motenje pri mineralizaciji kosti,
  • večjega tveganja za poškodbe in zlome,
  • rahitis z deformacijami skeleta in izrastlinami na hrustancih,
  • težave z osteoporozo.

Hkrati pa ima omenjeni vitamin pomembno vlogo tudi pri zdravju zob. Tudi slednji za to, da ostanejo močni in odporni, namreč potrebujejo kalcij, ki ga je telo uspešno zmožno presnavljati le, če ima na voljo dovolj D3-ja. Poleg vsega naštetega pa ima vitamin D3 za otroke veliko vlogo tudi pri vplivanju na odpornost njihovega imunskega sistema, kar je še en razlog več, da je treba poskrbeti za dovolj velik dnevni vnos.

Nujen za dojenčke in majhne otroke

Vitamin D3 za otroke je nujen dodatek za dojenčke, ki ga jim je treba dodajati že od rojstva dalje. Zgolj v materinem mleku ga namreč ni dovolj za zadostitev njihovih dnevih potreb, ki pri tako majhnih otrocih znašajo približno 10 μg na dan. Prav zaradi tega ga najdemo tudi v nekaterih mlečnih formulah in drugi otroški hrani, v primeru, da otrok takšnih izdelkov ne uživa ali se izključno doji, pa je treba D3 dodajati še v obliki kapljic. To je pomembno tako takrat, ko je še dojenček, kot tudi kasneje, saj se pomanjkanje kaže tudi pri majhnih otrocih, najstnikih in odraslih. Slednji sicer majhne zaloge lahko nadomestijo tudi s prehranskimi viri, prav tako pa so zanje na voljo tudi kakovostni prehranski dodatki.